16 Nisan 2013 Salı

1.HAFTA KONU: ÇEVRE BİLİMİNE GİRİŞ

Bu haftaki dersimizde çevre,ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını öğrendim. Çevreyi 2 kısımda inceledik. Yapay Çevre ve Doğal Çevre olarak. Doğal çevre doğal süreçlerle meydana gelen, oluşumunda insan veya başka bir canlının etkisi olmayan çevredir. Yapay çevre ise insanların doğal çevreden yararlanarak oluşturdukları çevredir.İnsan etkisi vardır insan önemli unsurdur Ekoloji ve çevre bilimi kavramlarının da birbirinden tamamen farklı olduğunu öğrendim. Ekoloji canlıların birbirleriyle ve çevre ile ilişkilerini inceleyen bilim dalıdır fakat çevre bilimi insanın çevresiyle olan ilişkilerini etkileşimlerini ve bunun sonucundaki çevre sorunlarını inceleyen bilim dalıdır. Bu konuları kavradıktan sonra tartışma konumuzun çözümüne ulaşmaya çalıştık. Bu ünitedeki tartışma konumuz: SİZCE İLK İNSAN BU YANA GENİŞ BİR ZAMAN YELPAZESİNDE DÜŞÜNECEK OLURSAK: ÇEVRE BİLİMİ NASIL DOĞMUŞ, NASIL GELİŞMİŞ VE GELECEKTE NE SEVİYEDE OLABİLİR? Bunun sonucunda çevre bilimin insanların ihtiyaçları ve merak duygusu sonucunda ortaya çıktığını anladım. çevre bilimi gün geçtikçe ilerlemiştir ve ilerleyecektir. Çünkü her geçen gün yeni bir çevre sorunuyla karşılaşmaktayız.

27 yorum:

  1. çevrenin merak ve insanların ihtyaçları doğrultusunda ortya çıktığını

    YanıtlaSil
  2. çevre biliminin daha çok sorunlardan ortaya çıktığını düşünüyorum

    YanıtlaSil
  3. Çevre bilimi ne kadar erken yasta baslarsa o kadar çabuk ilerleyecektir...

    YanıtlaSil
  4. çevre bilimi çevre sorunlarından ortaya çıkmıştır bu sçevre sorunlarıda giderek artıyor

    YanıtlaSil
  5. çevre bilimini gelişimi en iyi eğitimle olmaktadır.. eğerbu sağlanırsa çevre bilimi gelişecektir..aksi taktirde gelişimi durur...

    YanıtlaSil
  6. çevre biliminin insanın var olduğundn buyana var olduunu fakat bu adla değil de başka kavramlar la kullanıldığını ve cevre sorunun insanın var olduğunda bugune değin olduğunu sanıyorum

    YanıtlaSil
  7. çevre bilimi herşeyde olduğu gibi gene baş sebep insan.insanın kendi yapmış kirliliği sonrada çözüm yolu düşünmüş.bilinçsiz davranışlardan ortaya çıkan sorunlardır kirlilikler.söylediklerinde doğru arkadaşım

    YanıtlaSil
  8. kesinlikle katılıyorum çevre proplemleri insan oldukçe devam edecek bilinçlenene kadar ama sua an ki toplum yavaş yavaş ilerlediğimiz sinyallerini veriyor.

    YanıtlaSil
  9. çevre bilimi insanların zorunlu ihtiyaçlarında doğmuştur.

    YanıtlaSil
  10. aynen katılıyorum tuğba.

    YanıtlaSil
  11. kesinlikle katılıyorum tuğba.

    YanıtlaSil
  12. evet bende katılıyorum.

    YanıtlaSil
  13. çevre bilimi insanların ihtiyaçları ve merakından doğmuştur

    YanıtlaSil
  14. insanların sorunları ve merak duygusu demek daha uygun bence.

    YanıtlaSil
  15. evet canım katılıyorum sana çevre bilimi ihtiyaçtan doğmuştur...

    YanıtlaSil
  16. çevre bilimi insanın ihtiyaçlarından doğmuştur

    YanıtlaSil
  17. cevre bilimi insan ile doğa arasındaki ilişkileri inceleyen bilim dalı olduğunu ve ekolojinin de canlıların birbirleri ile ve çevreleri ile olan ilişkilerini inceleyen bilim dalı olduğunu öğrendik.

    YanıtlaSil
  18. katılıyorum canım sana yelkovan hareket ettikçe kirleniyoruz sorunlar büyüyo :)

    YanıtlaSil
  19. ekoloji ve çevre bilimi kavramlarını öğrendik

    YanıtlaSil
  20. çevre bilimi il ekoloji kavramları bibirinden tamamen farklıdır bunun ayrmına vardık. çevre bilimi ise insanların merak ve ihtiyaçlarından doğmuştur.

    YanıtlaSil
  21. evet canım katılıyorum yorumların güzel:-)

    YanıtlaSil