16 Nisan 2013 Salı

5.HAFTA EKOSİSTEMLER VE ÖZELLİKLERİ(3)

Bu haftaki konumuzda sucul ekosistemleri öğrendim. sucul ekosistemleri 2 grupta inceledik. bunlar: tatlı su yaşam kuşakları ve acı su yaşam kuşaklarıdır. Bir başka sınıflandırma da da denizel ekosistemler göl ekosistemleri akarsu ekosistemleri bataklık ekosistemleri olarak incelenir. bu hafta ki tartışma konumuz ise :KARASAL EKOSİSTEMLERDE YAŞAYAN CANLILAR İLE SUCUL EKOSİSTEMLERDE YAŞAYAN CANLILARIN HAYATLARI ARASINDA NE GİBİ FARKLILIKLAR VARDIR?sucul ekosistemler karasal ekosistemlere göre daha fazla yer kaplamaktadır.ayrıca sucul ekosistemler 3 boyutlu karasal ekosistemler ise 2 boyutludur.bu yüzden sucul ekosistemler karasal ekosistemlere göre daha fazla yaşam alanına sahiptir.bu canlıların üremeleri beslenmeleri de farklılık göstermektedir ayrıca sucul ekosistemlerde karasal ekosistemlerdeki gibi belirgin bir zoonlaşma yoktur.

25 yorum:

  1. sucul ekosistem daha geniş olduğundan daha fazla yaşam alanlarının olduğunu

    YanıtlaSil
  2. evet arkadaşım bu konuda sana katılıyorum..

    YanıtlaSil
  3. haklısın tuğba katılıyorum sana

    YanıtlaSil
  4. arkadaşım dediğin gibi sucul ekosistemler 3 boyutlu karasal ekosistemler ise 2 boyutludur...

    YanıtlaSil
  5. sana katılıyorum sucul ekosistemde canlı çeşitliliği daha fazladır yaşam alanı daha fazladır 3 boyutludur karasal 2 boyutludur:)

    YanıtlaSil
  6. sucul da yaşam zordur kaçmak kolaydır karasal da yaşam kolay kaçmak zor, sebebi sucul 3 boyutlu karasal 2 boyutlu

    YanıtlaSil
  7. sucul ekosistem daha geniş olduğundan daha fazla yaşam alanlarının olduğunu öğrenmiş olduk

    YanıtlaSil
  8. dünyanın dötte üçü sularla kaplı olduğu için suda yaşayan canlılar daha avantajlıdır.

    YanıtlaSil
  9. aynen her yönden sucul ekosistem diyorum

    YanıtlaSil
  10. samet beye katılıyorum:D

    YanıtlaSil
  11. buhafta sonunda sucul ekosistemle karasal ekosistem arasındaki birçok farkı kavramış olduk..

    YanıtlaSil
  12. evet haklısın katılıyorum.

    YanıtlaSil
  13. sucul ekosistemde yaşam alanı daha fazladır

    YanıtlaSil
  14. yani bu açıklamalar dışında söylenecek şeyleri daha önceki yorumlardada belirtmiştim

    YanıtlaSil
  15. haklısın canım katılıyorum sana...sucul ekosistemler 3 boyutlu karasal ekosistemler ise 2 boyutludur.

    YanıtlaSil
  16. sucul ekosistemlerin yaşam alanı geniştir.

    YanıtlaSil
  17. katılıyorum canım sucul ekosistem daha geniş ve avantajlı

    YanıtlaSil
  18. sucul ekosistem karasal ekosistemden bir adım öndedir.

    YanıtlaSil
  19. haklısın canım yorumlarına katılıyorum

    YanıtlaSil
  20. sucul ekosistemin artıları daha fazla :)

    YanıtlaSil
  21. sucul ekosistemin avantajları fazladır.

    YanıtlaSil
  22. sucul ekosistemde yaşam alanı daha fazladı3 boyutlu yaşam vardır. krasal ekosistemde zonlaşmalar görlmektedir.

    YanıtlaSil
  23. katılıyorum canım doğru söylüyorsun

    YanıtlaSil